diyet yapamama sorunu var bende..yaklaşık bir aydır kendimce bazen de dukanca yeme içmeye çalışarak 7 kilo verdim,65.3 te kaldım...ama sıkıldım..hele bu akşam saldırasım vardı herşeye..çavdar ekmeğini kızartıp tereyağlı reçelli yiyesim geldi..hatta abartısız ne görürsem iştahımı kabarttı durdu...çünkü bugüne kadar hiç kilo problemim olmadığından diyetin d-sini denemememişim bile...istediğim şeyleri rahat yiyememek battı iyice..neyseki mustafa "ne güzel veriyosun devam et" demese herşeyi bozmam isten bile değildi..durdum,dizginledim kendimi..aslında bu işe nefis terbiyesi olarak manevi bir altyapı kazandırsam ve bunu unutmasam güzel olacak da ....nefis işte...dizginlediğini sandığın anda zincirden boşalmış gibi coşuyor içimden...bir hoca vardı bir süre sohbetiyle müşerref olduğum,"nefis,derdi,7 başlı ejderha gibidir,her başını tek tek ezsen de hatta kolunun üzerindeki tüy gibi incecik olsa da bir anlık boşlukta tekrar dirilir"  nasıl da öyle,nasıl da azgın..."biz her dem dirilesi kim usanası bizden "bu da eşref-i rumi nin dizesiydi galiba...öyleyim...allah nefis adına ona uymak adına yaptıklarımızı affetsin...geri dönüş her daim mümkün,o kapı her zaman açık...yapabilene ama...nerden nereye işte....buraya yazayım ki göreyim,akledeyim,zikrimde fikrimde de uyansın bu düşünceler de her anlamda hakim olayım nefsime...

yemek meğer ne muhabbetler açarmış,bazen de boş sözlere daldırırmış onu da okulda özellikle bugün anladım..diyete başladığımdan beri arkadaşlarla yeme-içme ikram etme faslımız da bitti..yumurtamın kokusu,ya da sarımsaklı yoğurtlu tavuk salatam kimseyi rahatsız etmesin diye çay ocağında yiyorum öğünlerimi...arada ikram edilenleri de geri çeviriyorum...hoş-beşimiz de bıçak gibi kesildi...."sağlıklı besleniyor ","ay o diyette" ne yiyorsun nelere dikkat ediyorsun","diyet kitabımı okuyorsun" gibi sözlere de sinir oluyorum...ben de mp4 e film yükleyip öğle aralarında izliyorum,kulaklıklar sayesinde de kimseyle muhatap olmamış oluyorum...iyi mi kötü mü bilmiyorum ama inziva oldu benim için okul...muhabbet faslını da komşularla kahve (şekersiz de içilmiyo bu meret) vs.ile tamamlıyorum...ereceğim bu gidişle...


yarın da izin günüm...herşeyden analıktan ev hanımlığından..ama yusufun dişten olduğunu sandığım bi ateşi var,akşam düşürdük şurupla....inşallah sabah iyice olur da ben de gidebilirim atatürk kitaplığına...kartım hala geçerliymiş...iki hafta önce kitap aldım ama iyice incelemeden almışım,okuyasım gelmedi...değiştirip daha okunabilir şeyler alıcamm...

geçen hafta coğrafya öğretmenleri için düznlenecek olan cbs (coğrafi bilgi sistemi) ile ilgili bir kurs için katılım formu doldurdum...eğitim selimiyede tarım meslek lisesinde olacak...çarşamba öğleden sonraları..inşallah olur zira alanımda kendimi geliştirmek adına ihtiyacım var bu tarz kurslara..kısıtlı olan zamanı değerlendirmem lazım...


selametle.....

Yorumlar

seyabb dedi ki…
Sağlıklı beslenmek zamandan ve ekonomiden tasarrufdur.Ziyadesiyle geri dönüşümlüdür.Siz bakmayın söylenenlere.Biz millet olarak ağaç taşlamayı severiz.Çok güzel kilo vermişsiniz.Mutlaka koruyun ve spor yapın.Ye ye nereye kadar değil mi....Sınırı yok.Aza indirmek ,yalın yaşamak sadeleşmek,zayıflamak güzel bir duygu....Tebrik ederim kardeşim.
Deli Anne dedi ki…
Ben de cebelleşiyorum 9 gündür Dukan'la.. sana çok yaklaştım aman dur bereber gidelim aşağılara inşaallah:) Ve bugün ben de birden delleniveriyordum ki zor durdurdum kendimi. bazen çok ketum oluyorum yeme konusunda, önüme cevahir koysalar umrumda olmuyor bazen de kuru ekmekle başım dönüyor, hayaller, reçeller, tereyağlar gözümün önünde ne iştahlı filmler çeviriyor:)
Adsız dedi ki…
deli annem,inşallah ineriz çabucak...ben de 3-4 gün sağlık sorunları nedeniyle ara verdim,yarın vira bismillah diyeceğim ...ben hazırlamak da sorun yaşıyorum..tamemen aç kalsam sorun değil de özel yemek yapmak yoruyor beni...
Fatma dedi ki…
Kolay gelsin, ben de dukan diyeti yapıyorum ama bıktım, bir türlü planladığım zamanda üçüncü aşamaya geçemedim, 65 kg da takılı kaldım, sanırım spor yapmazsam bu kilolar gitmeyecek. Nefs denen şey beni de yokluyor tabi ki, en sonunda kapı komşum elinde bir tabakla gelince ve içinde çeşit çeşit yaptığı pasta börek olunca gözüm kararmış bir de baktım ki yarısını götürmüşüm ama o gün son oldu, pişmanım:)
Şenay- Doğam dedi ki…
Dukan diyetini duymadım arkadaşlar ama Canan Karatayın kitabını bir günde okuyup bitirince. iki ay için de 69 kg den hooop 59 a ınıverdım. Kasmadan...gerılmeden..sınırlenmeden..oldu hemde bu..
Benkı insülin direnci yuzunden polıkıstık over hastasıy ( dım) o bile bitti :)
Deli Anne dedi ki…
amanın bir de Karatay mı denesek:) Benim vücut yalama oldu zaten.. al ver onu bırak buna geç:)

Ben sözde iyi bayramlar demeye gelmiştim, karıştım gitti:)
aysarayı dedi ki…
şükür kavuşturana arkadaşalr..internet paketimiz bitince ne alsak nerden bağlansak diye düşündük durduk iki hafta boyunca...siftah bugüneymiş..bayağı bir zaman uzak kaldım bloglardan...karatayı ben de duydum ama sıkıldım diyet işinden de...arada bi iki gün dukan yapıyorum yarım kilo veriyorum..diyetin pratiğini böyle buldum..iyiyim böyle...

geçmiş bayramınız bayram olmuştur inşallah....bizde işler kesat...vesselam...

Bu blogdaki popüler yayınlar

B

evli evine,köylü köyüne...

Yeniden Başlayabilmek