alternatif tatil

seyahat etme hayallerimi ve gezip görme isteğimi gerçekleştiremeden evlenmek ve sonrasında iki çocuk sahibi omak pek de planlı bir şekilde gerçekleşmedi...Hayallerimden de hiç vazgeçemedim..

Aslı yolsever bir çocuk...Uyur,etrafı seyreder,konuşur,çizgi film vs.izler..Bir aylık bile olmadan 24 saati aşkın otobüs yolculuğu yapmış en evvelinde....Amma velakin Yusuf,tam bir fırıldak oluyor,ne bende mecal ne de diğer yolcularda kulak bırakıyor..Huysuzluk,ağlama değil de sürekli hareket halinde,yere inip yürümek istiyor,arkaya veya öne tırmanıyor,saç çekiyor,eşyaları çekiştiriyor...Bizi zorluyor,ablasına da rahat vermiyor...


Şimdi kara kara yaklaşık 10 gün sonra yapacağımız Giresun yolculuğu endişesi sarmştı beni ki birden aydınlanıverdim...Uçakla aktarmalı ve de oldukça pahalıya mal olabilecek uçak+otobüs yolculuğu yerine (ki bu da nerdeyse bir gün sürüyor ist-ank-erzincan-alucra) 3-4 saatlik kısa yolculuklar yapmak ve vardığımız şehirde biraz konaklayarak yola devam etmek...Hem benim sevdiğim şekilde tatil yapmış olacağız hem de Yusuf maraz çıkarmayacak...Şu anda bana en güzel alternatif tatil-yol bu şekilde görünmüş oldu...Bir de denk düşürebilirsek trenle gitmek bazı yolları, süper olacak....Mutlaka zorluğu olacaktır iki çocukla göçebe gibi gezmenin ama benim gibi uzun yol hayalleri olan biri için ufaktan başlamak lazım diye düşünüyorum...


Konaklayacağımız şehirleri de az buçuk kafamdan tasarladım...Adapazarı,Eskişehir,Amasya,ordan da ya Sivas yada Erzincan....Son durak da bizim el-ücra ilçemiz Alucra...Güzergah nasıl olmuş sizce...Adapazarı ve Erzincan'ı yıllar önce görmüştüm ama detaylıca gezememiştim...Gittiğimiz yerlerde de öğretmenevlerinde kalacağız mümkün odukça...Pek züğürt bir seyahat manzarası çizdim galiba,ama ne yapalım varoş kültür genlerimizde var :))  Bir de 15 saat çalışıp 3 ay tatil yapıp kral gibi geçinen iki öğretmen için başka bir tatil var mı onu da bilmiyorum...Yukarda saydığım şehirlerle ilgili gezilecek yer-yenilecek yemek önerisi olanlar varsa ve paylaşırlarsa çok memnun olacağım,belirteyim....


not:Alternatif deyince ilk akla gelen demek ki islami oteller olmuyormuş kimileri için....

Ha,bu arada biz 3-4 günlüğüne Bursa-İnegöl,olağan süt kardeşler buluşmasını icra ediyoruz....

Yorumlar

Merve Safa Likoğlu dedi ki…
adapazarında 17 senesini geçirmiş biri olarak söylüyorum:

çarşıda iki adet öğretmenevi var biri kent parkın yanında. mutlaka onda kalın. kahvaltıyı güzel bir yeşillik ve göl manzarasına karşı yapmış olursunuz.

sonra kent parkta çocukları yunuslara bindirirsiniz, parkta oynatırsınız hatta isterseniz olimpik havuza bile girebilirsiniz.

öğle namazını orhan camiinde kılın. inşallah mustafa hocaya denk gelirsiniz. sonra kime sorsanız gösterir rumeli köftecisinde ıslama köfte yiyin. hatta selamımızı da söyleyebilirsiniz. ali erbaş'ın kızı tavsiye etti dersiniz :-)

öğle sıcağı geçince sapanca'ya geçin. güneşin batışını orada seyredin. gecelerine doyum olmaz sapancanın.

hayırlı tatiller
pinus dedi ki…
ne güzel mihmandarlık bu hocam..
ama hem ben geç gördüm bu yorumu hem de sonradan güzergah değişti,kısmet olmadı maalesef...ya nasip diyelim başka bir sefer için...

Bu blogdaki popüler yayınlar

B

Yeniden Başlayabilmek

evli evine,köylü köyüne...