Yaz Dönümü Köy Doğumu

En uzun gündüzün bir önceki geceydi bu hikayenin başlangıcı.Köydeydik,akşam yemeği hazırlama telaşında koşturuyorduk.Köy imamının eşinin sancıları varmış,annemi refakat etmesi için aradılar.Uykusuzluğa dayanamaz diye "ben gideyim" dedim.Arabaya bindik,bir saatlik yolu,ya doğum olmaz da bu kadar yolu boşuna gitmiş oluruz şakalarıyla geçirdik.Hastaneye giriş işlemleri yapıldı,odaya alındık.İmam bizim evde Msutafa'yla kaldı,ben de Semra ile.Sancıları tam başlamamıştı,araları sık değildi,ben de habire tabletle oynuyorum zaman geçsin diye.Gece üçe doğru sancısı arttı,ebeye haber verdim,"gelsin bir bakayım" dedi.Kızcağızın sancısı artmış ki yürüyemedi,tekerlekli sandalyeyi getirip,doğumhaneye götürdüm kızı.(kız diyorum çünkü benden 5-6 yaş küçük) Ben odaya döndüm,sabah namazı vaktiydi,en uzun gün doğmak üzereydi,hademe teyze müjdemi isterim diyerek odaya girdi,bebek doğmuş,bebeğin eşyalarını istedi,yarım saat sonra görebilecekmişiz hastayı ve bebeği...Eşyaları verirken bu doğumda bir şeylerin benim ve hikayesini bloglardan okuduğum yada etraftan görüp duyduğum insanlarınkinden ters gittiğini farkettim.

Kendimden biliyorum en nihayetinde,cinsiyetini öğrenmeden önce bile isimleri belliydi,kız olursa Aslı Şimal,erkek ise Yusuf Cemal...Çok şükür ikisini de koymak nasip oldu.Cinsiyetini öğrendik,sanki çatkapı misafir gelecekmiş gibi kıyafetleri,odası,puseti,emmezse biberonu,slingi, vs.vs..liste uzar gider her eksik tamam edildi.Doğum için fotoğrafçı ayarlayanlar,kuaförünü hastaneye getirenler,bebek şekerleri,süsleri,hatıra defterleri,el-ayak izleri şeyleri,annenin giyeceği gecelikle bebeğin çıkış takımının uyumu,takılacak kırmızı taç....(Ben bunları yapamadım maalesef :)  )Herşeyin mümkün mertebe sıfır olmasına dikkat edildi.En özel deterjanla yıkandı,el değmeden ütülendi,hijyenik valizlere yerleştirildi...Şimdi ne kadar da sıkıcı dediğim işleri büyük bir şevk ve iştiyakla yapmışım...

Gelelim bu köy doğumuna...Anne adayı her aday gibi bir valizle geldi ama benim ısrarımla odaya çıkarttı,bebek doğana kadar çıkarmaya niyeti yoktu.Doğuma geldiği kıyafetle doğumhaneye girdi,bebeği doğurdu,aynı kıyafetle odaya çıktı,gayet de temizdi üstübaşı.Bebeğin çıkış takımı yoktu,ilk çocuğundan kalan mavili morlu,lekesi çıkmamış tulum ve battaniyelere sardılar bebeği.Ve bebek valizinde bebek çamaşırından başka her tür malzeme vardı.En şaşırdıklarımdan biri ise bebeğin ismini hiç düşünmemişlerdi bile.Sonra düşünür koyarız dediler.Yani olaylar öyle olağan,öyle basitti ki buna bayıldım diyebilirim.Stres,gerginlik,endişe hakim değildi.Sanki yemek yer gibi,uyur gibi,hayatın içinden herhangi bir olay sıradanlığında bir doğumdu bu.Semra ne bağırdı ne çığlık attı.Hastaneyi birbirine katmadı yani.Doğumdan sonra bebeğin babası geldi,sonra bir yakınları olan kadın geldi,bebeği mıncırıp mıncırıp sevdi,sarstı.Ne el yıkama ne başka bir şey.Bağıra çağıra konuşmalar felan...Doğum sonrası kayınvalidesinin evinde kalacağını öğrenince ben hepten şaştım,"nasıl rahat edeceksin,emzirme felan,ev kalabalık olur" deyip aklını çelmeye çalıştım ama orda rahatının iyi olduğunu söyledi.

Eve döndüm ben öğleye doğru,tüm gece uyumadığımdan olsa gerek kafam pek çalışmıyormuş,bazı sorular sonradan düştü aklıma..Yahu bu kadın doğuma neden anasını,kayınvalidesini çağırmadı da benim annemi çağırdı...Hakkaten yaa,neden biz...

Şimdi böyle bir süreçte beklenen ,beslenen, büyüyen bir bebek elbet gazsız sancısız iştahlı ve iyi uyuyan bir bebek olur.Hani anneler der ya (benim annem diyor) beş çocuk büyüttüm senin kız gibi huysuz değildi,yada oğlun gibi gazlı değildi felan diye.Onların çocukları da basit oluyor.Acıktı mı yer,yoruldu mu uyur,yediği dokundu mu  fosur fosur çıkarır...Bizim şehirli bebeler de tüm sıkıntıları paratoner gibi çekerler kendilerine doğru...Ne de olsa anneleri her riske karşı önlemleri doğmadan hazır ettiler ya,harcanan para çekilen sıkıntı boşa gitmesin diye yaşatıyorlar bize....



Herhalde taşrada yaşadıkça şaşıracağım zamanla da olağan görmeye başlayacağım çok şey olacak...

*Doğum günü 21 Haziran olan bu bebeğe keşke yaz veya gün kelimelerinin geçtiği bir isim verseler diyeceğim ama eminim bir büyüklerinin isimleri konmuştur çoktan. :))

**Hikayede hiç doktor kelimesinin geçtiğini farketmişsinizdir,çünkü ebe yaptırdı doğumu...

***En dip not: Küçük bir ilçenin hastanesinin konforu benim doğum yapıp bir sürü para bayıldığım özel hastanenin konforundan daha bir lükstü,bu da içime oturan başka bir detay.

Yorumlar

Anna dedi ki…
Sadeliğin, doğallığın hikayesi olmuş adeta, ne güzel. Kendi kendimize ne yaptığımızın nasılda yapay işler açarak başımıza kördüğüm ettiğimizin resmidir..
Oysa hayat bu kadar yalın olmasaydı, su gibi akıp gitmeseydi bugünlere gelebilirmiydi?

İyi geldi..
Bir Terazi Kizi... dedi ki…
Gercekten epey bir yol gitmissiniz,dogum gerceklesmeyebilirdi ,bu dogum hikayesi bana baska bir dogum hikayesini hatirllatti!Yazmak istedim,o anlam veemediginiz sakinlik ,tamda aynisindan...

Özürlü olsada yillar sonra dedemin tüm karsi cikmalarina ragmen büyük halamin koruma ve kollamaliginda kücük halam evlendi! Eside cok konusan ama saglam bir insandi,maalesef is kazasinda hayatini kaybetti! Halam ilk yillar degil ama epey sonra tam 38 yasinda anne oldu! Onu hasteneye ben yetistirdim,hic unutamam o aksami!

Gündüz kendisini ziyarete gitmistik,kendisi özürlü ve rahat yürüyemez,cok fazla is yapamaz ve hareketi azdir.Ona ragmen dogumunun bes dakika icinde gerceklesmesi bana kendi dogumlarimdan sonra mucizeyi hatirlatti!

O ziyaretten sonra bir telefon aldik,sancilari baslamisti,hemen atladim evine gittim,kivraniyordu ama bagirmadi,halbuki cok sinirlidir,arka koltuga gecti,yola ciktik,su geldi Serpil cabuk ol diye bagirdi ,korkmustu,tren yoluna vardik,gecemiyoruz! Tren geliyor ve bariyer kapali! Halam nerdeyse doguracak! Onu sakinlestirmeye calisiyorum,benide cok sever,neyse acildi ve bir kac dakika sonra hastanedeyiz,hemen dogumhaneye alindi ve üc bes dakika gecti gecmedi,bir aglama sesi duyuldu! Inanilmaz bir sekilde cok rahat vede cok saglikli bir bebek dünyaya gelmisti,o kadar tatliydiki,bana o günü hatirlattiniz,bebekler bana hep gözyasi döktürür neden bilmiyorum,Allah o isimsiz bebegede mutlu günler versin ömrü boyunca.sevgiler.
benbir dedi ki…
Çok güzel bir yazı...tebrik ederim.
Su içer gibi okudum şu sıcak yaz akşamında.
Sevgiler♥♡♥

Bu blogdaki popüler yayınlar

B

evli evine,köylü köyüne...

Yeniden Başlayabilmek